dimarts, 31 de gener del 2012

Crítiques: Cu-cuco, d'Aracaladanza, al Graner del Mercat de les Flors

Divendres 27 de gener, poc després del migdia, i dins dels Encuentros Te Veo en Danza, varem tenir la possibilitat d'assistir a l'espectacle Cu-cuco, de la companyia madrilenya Aracaladanza, una de les pioneres de la dansa per a infants a tot l'estat.

La durada va ser de 30 minuts, i encara que hi havia algun infant, la major part del públic érem els assistents als 'Encuentros'.

L'espectacle, recomanat per a infants entre 6 mesos i quatre anys, ens presenta a cues ballarines, que interpreten davant nostre un seguit de moments (l'espectacle no té un argument continuat, és una successió d'escenes, tot i que encadenades perfectament) d'una gran intensitat interpretativa i plàstica, senzills i fàcils d'identificar per a qualsevol públic, i amb el gran encant que li transmeten les actuants. També cal ressaltar els divertits i imaginatius vestuaris, les propostes de joc amb diversos objectes, la relació dels dos personatges -a mitges entre nenes petites i germanes grans-, la impecable banda sonora, i la utilització de la llum, que reforça en tot moment el centre d'atenció.

La combinació d'elements i colors (blanc, negre, vermell i groc regnen en diversos moments, sobre un fons també blanc), i l'absència de buids en el ritme, i la curta durada, tot s'ha de dir, van fer que en cap moment perdéssim l'atenció, i fa que gosi recomanar-lo a tots aquells pares i mestres que sentit curiositat per dur als seus 'nens' a un espectacle d'aquestes caracteristiques.

Com a únic però (filosòfic que es va posar un al sortir), diria que més que de dansa, es podria qualificar Cu-cuco d'un espectacle de pantomima i plàstica, entesa la primera com l'art dels cossos en moviment sense paraules, definició de la qual sembla que, darrerament, se n'està fent mestressa i senyora la dansa contemporània.


Però repeteixo, em va semblar un magnífic espectacle, molt recomanable pels nens i els no tan nens.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada