Hola, us presento el meu bloc JOVESPECTACLE, adreçat als professionals de l'espectacle per a infants i joves, i a tots aquells interessats en aquest món. Després de 26 anys d'experiència en l'àmbit de les campanyes escolars inicio aquesta aventura, en la que espero que m'ajudeu tots i totes, amb les vostres aportacions. Feu-vos-en suscriptors!!
dimarts, 17 d’abril del 2012
Engega un mini cicle de Teatre per a Joves a la Sala Beckett
Publicat per Teresa Bruna (www.Teatral.net) 11/04/2012
La Sala Becket ha programat un mini cicle del nomenat Teatre per a Joves, una mancança important en una ciutat com Barcelona tan vital en teatre. Consta de dues obres: Límits, de Marta Solé Bonay, dirigida per Miquel Àngel Raio, que es podrà veure del 13 al 15 d'abril i Dinou, de Ferran Joanmiquel, amb direcció de Carles Fernández Giua, programada entre el 19 i el 29 d'abril. Les obres estan envoltades d'activitats com ara una taula rodona per demà mateix (llegiu notícia: http://www.teatral.net/ca/noticies/fitxa_noticies/12692); uns tallers d'escriptura per a joves –que ja estan plens!- per als dies 22 i 24 i una trobada amb la companyia el dia 15 i el dia 20, després de la funció.
Abans que ningú es cansi de llegir, hi ha entrades a 6 euros per als menors de 25 anys. Només heu de presentar el carnet.
El projecte de la Beckett s'emmiralla en el teatre alemany, on les obres per als joves les escriuen autors prestigiosos i que formen part de la oficialitat del país. Literàriament és important fer teatre per a joves, perquè això sacseja la literatura. El teatre contemporani necessita renovar-se, és el teatre clàssic del futur. I parlar amb les paraules dels joves remou la forma d'escriure el teatre, assegura Toni Casares, director de la Beckett, que convida a altres teatres de Barcelona a copiar-lo. De moment, aquest cicle coincideix amb un altre que ha engegat el Tantarantana.
Límits neix d'un taller a la Beckett amb Lut Hübner, un reconegut autor alemany que, entre d'altres obres va escriure Reacció. Hübner va dirigir un taller a l'Obrador de la Beckett al que hi va assistir Marta Solé. Això la va engrescar a escriure la història que ja ha obtingut el Premi Guillem d'Efak.
Per a Miquel Àngel Raio no és ben bé un teatre per a joves: No m'agrada del tot aquesta definició perquè és excloent. Crec més que és un teatre de reconciliació, perquè agrada a joves i a adults. Hem fet diverses representacions i tots han disfrutat. És un tema molt actual i universal. Després de les representacions, hem fet llarguíssims diàlegs amb el públic. L‘obra tracta de la Síndrome de l'Emperador, que és el maltractament psicològic i també físic dels fills envers els pares. És un text valent i realista sobre un conflicte social latent, però sense fer judicis. Per això els agrada als joves, perquè no és hermètic, continua.
L'autora diu que es va haver d'informar molt per poder parlar-los en el seu llenguatge: Si poses vídeos i la música que normalment escolten, els entra més. Cal buscar temes que els preocupin a ells, no pas a mi. No els hem de forçar a coses que els avorreixen.
Dinou de Ferran Joanmiquel i que dirigeix Carles Fernández Giua, parla de l'absència. El protagonista, Cesc, perd el seu pare prematurament, en un accident. El pare es dedicava a estudiar els viatges en el temps en una agència espacial. A partir de la mort, en Cesc s'interessa pel treball del seu pare amb el desig de poder fer un viatge en el temps, retrocedir i tenir amb ell les converses que ara considera varen quedar pendents. Par al director: És un text impregnat de pinzellades científiques. Els forats negres condicionen tot el que és al voltant. I per altra banda, el pare és absent però és la persona que ho domina tot. Això em va impressionar, diu.
L'obra està explicada de manera fragmentària en 16 episodis que segueixen el viatge de l'adolescent i dels que l'acompanyen.
L'espectacle va néixer d'un treball col•lectiu d'un grup de joves, alumnes de l'autor. Els vaig demanar que escollissin un tema i em va copsar que triessin la mort. Vaig entendre que, fins ara, els era un tema abstracte però a partir de l'adolescència comencen a entendre que això passarà. Tenen amics que han mort en accidents. La seva manera de veure la mort té un punt d'èpica i també de romantica, assegura Ferran Joanmiquel.
Els intèrperts són Elena Tarrats, Conchi Almeda, Júlia Truyol i Carles Garcia Llidó per a Límits i Albert Carbó, Nil Cardoner, Cristina Cervià, Jasmina Garcia, Laura Pujolràs i Pau Vinyals. Força d'ells són cares conegudes que han interpretat papers de nens i adolescents a la televisió. D'altres ara comencen. A tots els hem d'ajudar. La reconcilició és necessària.
Teatralnet Notícies: Engega un mini cicle de Teatre per a Joves a la Sala Beckett
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada