Una escena del nou musical del Sol
La companyia del Teatre del Sol torna a la càrrega amb un dels gèneres que més bons resultats li ha donat en els darrers anys i que viu una autèntica efervescència a Sabadell: el musical. La formació dirigida per Ramon Ribalta estrena demà dissabte Set núvies per a set germans, la versió teatral del conegut musical cinematogràfic dirigit el 1954 per Stanley Donen. Es tracta de la primera versió en català que es representa d’aquesta peça estrenada amb un escàs èxit a Broadway el 1982.
Les funcions prèvies realitzades els últims caps de setmana al Sol fan preveure, però, que l’espectacle tindrà aquí més sort que la de la seva presentació absoluta a principis dels 80, quan només va aguantar per cinc funcions al circuït comercial de Nova York. “Parlant amb la gent, crec que ho hem encertat més del que nosaltres ens pensem”, explica Ribalta, per qui, per damunt de tot, es tracta d’una proposta “ben familiar, divertida, simpàtica i amable”. Apart d’”indissociable” de la popularíssima versió cinematogràfica que figura en l’origen de tot plegat.
Malgrat tot, entre el musical de cine i el teatral hi ha algunes diferències. La més òbvia és que damunt d’un escenari no es poden reproduir totes les localitzacions de la pel·lícula, cosa que es resol amb les coreografies. A més, hi ha alguns temes originals del musical teatral i, en el cas concret de la producció sabadellenca, per sobre de tot, hi ha una adaptació del text feta pel dramaturg Jordi Galceran (El mètode Grönholm) que Ribalta qualifica com a “brillant”. Mantenint la fidelitat a l’original, Galceran ha donat més relleu a alguns personatges i, entre d’altres opcions, proposa un doble final a l’estil de les pel·lícules de l’oest i que resulta “molt graciós”.
L’origen del Set núvies per a set germans sabadellenc és el muntatge que entre els anys 2003 i 2004 en fa ver el director català Ricard Reguant, en aquella ocasió en una versió castellana que es va representar, entre d’altres, al desaparegut Teatre Novedades de Barcelona. “Al fer Les Bruixes de Salem, vaig pensar que l’escenografia era molt adequada per al Set núvies... i em vaig posar a preparar el projecte en base al material que em va passar Reguant”, relata Ribalta. És per això, per exemple, que el decorat del nou espectacle del Sol és pràcticament igual que el de l’anterior producció, per bé que l’artífex de la producció, un bon coneixedor del gènere, hi ha afegit tots els recursos que requereix un musical.
L'espectacle el protagonitzen Alba Valero i Enric López, caps de cartell d’un repartiment que inclou una quarentena d’actors i actrius, inclosos els covers (suplents). Les coreografies, vitals en un cas com aquest, són obra de Montse Argemí, de l'Escola de Dansa Bots, mentre que la direcció musical la signa Oriol Alguersuari. Un cop estrenat, Set núvies per a set germans es representarà cada cap de setmana al Sol sense data de finalització. De fet, el seu director no descarta que pugui convertir-se en una nova incursió de la companyia sabadellenca en el circuit professional, a l’estil del que va passar fa uns anys amb Fama. Sigui com sigui, Ribalta té clar que, com a mínim, es farà “un any de funcions”.
El Teatre del Sol aposta pel musical familiar amb 'Set núvies...
Malgrat tot, entre el musical de cine i el teatral hi ha algunes diferències. La més òbvia és que damunt d’un escenari no es poden reproduir totes les localitzacions de la pel·lícula, cosa que es resol amb les coreografies. A més, hi ha alguns temes originals del musical teatral i, en el cas concret de la producció sabadellenca, per sobre de tot, hi ha una adaptació del text feta pel dramaturg Jordi Galceran (El mètode Grönholm) que Ribalta qualifica com a “brillant”. Mantenint la fidelitat a l’original, Galceran ha donat més relleu a alguns personatges i, entre d’altres opcions, proposa un doble final a l’estil de les pel·lícules de l’oest i que resulta “molt graciós”.
L’origen del Set núvies per a set germans sabadellenc és el muntatge que entre els anys 2003 i 2004 en fa ver el director català Ricard Reguant, en aquella ocasió en una versió castellana que es va representar, entre d’altres, al desaparegut Teatre Novedades de Barcelona. “Al fer Les Bruixes de Salem, vaig pensar que l’escenografia era molt adequada per al Set núvies... i em vaig posar a preparar el projecte en base al material que em va passar Reguant”, relata Ribalta. És per això, per exemple, que el decorat del nou espectacle del Sol és pràcticament igual que el de l’anterior producció, per bé que l’artífex de la producció, un bon coneixedor del gènere, hi ha afegit tots els recursos que requereix un musical.
L'espectacle el protagonitzen Alba Valero i Enric López, caps de cartell d’un repartiment que inclou una quarentena d’actors i actrius, inclosos els covers (suplents). Les coreografies, vitals en un cas com aquest, són obra de Montse Argemí, de l'Escola de Dansa Bots, mentre que la direcció musical la signa Oriol Alguersuari. Un cop estrenat, Set núvies per a set germans es representarà cada cap de setmana al Sol sense data de finalització. De fet, el seu director no descarta que pugui convertir-se en una nova incursió de la companyia sabadellenca en el circuit professional, a l’estil del que va passar fa uns anys amb Fama. Sigui com sigui, Ribalta té clar que, com a mínim, es farà “un any de funcions”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada