dimarts, 31 de gener del 2012

Gira de l'espectacle familiar "Gulliver al país de Lil·liput" (de gener a juny 2012)

Dates: del 28/1/2012 al 10/6/2012

Gira de l'espectacle familiar Gulliver al país de Lil·liput (de gener a juny 2012)
En el marc de la programació Cultura en Gira 2012.


A càrrec del Centre de Titelles de Lleida.



Calendari
· 28 de gener, a les 18 h, al Teatre Clavé de Tordera
· 29 de gener, a les 18 h, al Teatre l'Amistat de Mollerussa
· 5 de febrer, a les 17.30 h, al Teatre de Blanes
· 26 de febrer, a les 18 h, al Teatre Cirvianum de Torelló
· 3 de març, a les 18 h i 4 de març, a les 12 h, a l'Atrium de Viladecans
· 11 de març, a les 18 h, al Casal d'Olesa de Montserrat
· 18 de març, a les 12 h i a les 18 h, al Teatre Auditori de Sant Cugat del Vallès
· 25 de març, a les 18 h, al Teatre Principal d'Olot
· 31 de març, a les 18 h, al Pavelló de l'Oli de Les Borges Blanques
· 15 d'abril, a les 12 h, al Teatre Municipal Cooperativa de Barberà del Vallès
· 22 d'abril, a les 12 h, a l'Auditori Municipal de Montcada i Reixac
· 22 d'abril, a les 18 h, al Casal Parroquial de Cambrils
· 1 de maig, a les 12 h, a L'Atlàntida de Vic
· 13 de maig, a les 12 h, a Can Massallera de Sant Boi de Llobregat i, a les 18 h, al Teatre Can Rajoler de Parets del Vallès
· 10 de juny, a les 11 h, a la plaça del Casal de Cultura de Valldoreix i, a les 18 h, al Teatre Ateneu de Celrà


Durada de l'espectacle: 55 minuts.

Llocs de celebració

Teatre Clavé
Pl. de Miquel Martí i Pol
Tordera (Maresme)

Teatre l'Amistat

C. de Ferrer i Busquets, 90-92
Mollerussa (Pla d'Urgell)

Teatre de Blanes
C. Ample, 26
Blanes (Selva)

Teatre Cirvianum
C. de Sant Miquel, 5
Torelló (Osona)

Atrium (Sala Petita)
Av. de Josep Tarradellas, s/n
Viladecans (Baix Llobregat)

El Casal
C. del Metge Carreras, 69
Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)

Teatre-Auditori Sant Cugat

Pl. de Victòria dels Àngels, 1
Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental)

Teatre Principal
Pg. d'en Blay, 5
Olot (Garrotxa)

Pavelló de l'Oli
C. de la Indústria
Les Borges Blanques (Garrigues)

Teatre Municipal Cooperativa
Pl. de la Cooperativa, 5
Barberà del Vallès (Vallès Occidental)

Auditori Municipal
Pl. de l'Església, 12
Montcada i Reixac (Vallès Occidental)

Casal Parroquial
Pl. de l'Església, s/n
Cambrils (Baix Camp)

L'Atlàntida (Sala 2)
C. de Francesc Maria Masferrer, 4
Vic (Osona)

Can Massallera
C. de Mallorca, 30
Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat)

Teatre Can Rajoler
Travessera, 1
Parets del Vallès (Vallès Oriental)

Casal de Cultura (plaça)
C. de Sant Albert
Valldoreix. Municipi: Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental)

Teatre Ateneu
Pl. de l'Estatut
Celrà (Gironès)

Entitat organitzadora
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Direcció General de Promoció i Cooperació Cultural, Subdirecció General de Promoció Cultural

http://cultura.gencat.cat/cooperacio


Activitats a Sant Boi de Llobregat || Gira de l'espectacle familiar Gulliver al país de Lil·liput (de gener a juny 2012). Sant Boi de Llobregat || Agenda de Festes Majors

La màgia de Jordi Cambras sorprèn a pares i fills en un espectacle a la biblioteca de Rubí

Publicat a http://www.rubitv.cat/

La màgia de Jordi Cambras sorprèn a pares i fills en un espectacle a la biblioteca.
Una vuitantena de persones van presenciar l'espectacle 'Jetlag Show'

L'espectacle Jetlag Show: màgia en família ha reunit aquest dijous al vespre una vuitantena de rubinencs a l'auditori de la biblioteca Mestre Martí Tauler amb una elegant posada en escena, on la comèdia, el ritme escènic i la singular personalitat de l'artista fan d'aquest espectacle un número trepidant i original. Aquest show, a càrrec de Jordi Cambras, acosta als assistents a un món on sembla que tot és possible i amb situacions del tot inesperades.

RUBITV.CAT


La màgia de Jordi Cambras sorprèn a pares i fills en un espectacle a la biblioteca - Cultura - Rubí TV, la televisió de la ciutat

Cultura en Família - Ajuntament de Cornellà

Cultura en Família és un recull d'activitats d'oci adreçades als infants i les famílies de la ciutat de Cornellà, organitzades per l'Ajuntament de Cornellà i altres entitats. Inclou la programació estable de teatre infantil i familiar de l'Ajuntament de Cornellà, habitualment amb una funció cada primer diumenge de mes al Patronat Cultural i Recreatiu i una altra el quart diumenge de mes a l'Orfeó Catalònia.



Divendres 3 de febrer, 18 h, a la Biblioteca Central de Cornellà.
Hora del conte per a infants a partir de 3 anys. Contes per la Pau amb motiu del dia mundial de la Pau i la No Violència.


Diumenge 5 de febrer, 12:30h, a la Sala Ramon Romagosa
Cia. Xip Xap: La Cigala i la Formiga
Edat recomanada: a partir de 3 anys
Preu d’entrada: 4 euros
Amb aquests dos personatges us convidem a viatjar per totes les estacions de l’any. Ajudats per les cançons, us volem explicar una història que parla de l’amistat, de les diferents maneres de veure la vida i com encarar-la,  buscant l’ofici que més ens agradi...
   

Dimecres 8 de febrer, 18 h, a la Biblioteca Marta Mata.
Hora del conte per a infants a partir de 3 anys. Contes per la Pau amb motiu del dia mundial de la Pau i la No Violència.

Divendres 10 de febrer, 18 h, a la Biblioteca Central de Cornellà.
Hora del conte per a infants a partir de 3 anys.

Diumenge 12 de febrer, 12:30h, a l'Orfeó Catalònia
Cia. Campi qui Pugui: Conte de la Mare Oca
Edat recomanada: a partir de 4 anys
Preu d’entrada: 4 euros
Passada la muntanya, al final de la vall, es troba la granja de la mare Oca, una senyora  a qui li encanta explicar contes.
Un dels que explica és el de les tres bruixes i el pot de vidre.
Fa molts anys les persones s’alimentaven bé, amb molta fruita i verdura i estaven sempre feliços. Però les bruixes no volien gent contenta i van fer un malefici per aconseguir que a la gent no li agradés el menjar sa i estigués trista. Però el malefici no va sortir com esperaven...   

Dimecres 15 de febrer, 18 h, a la Biblioteca Central de Cornellà.
Hora del conte per a nadons a càrrec de l'Elisabeth Ulibarri. Places limitades. Inscripció prèvia a la mateixa biblioteca a partir del 8 de febrer.

Dimecres 22 de febrer, 18 h, a la Biblioteca Marta Mata.
Hora del conte per a infants a partir de 3 anys

Dijous 23 de febrer, 18 h, a la Biblioteca Marta Mata
Hora del conte per a nadons a càrrec de l'Elisabeth Ulibarri. Places limitades. Inscripció prèvia a la mateixa biblioteca a partir del 16 de febrer.

Divendres 24 de febrer, 18 h, a la Biblioteca Central de Cornellà.
Hora del conte per a infants a partir de 3 anys.

Dimecres 29 de febrer, 18 h, a la Biblioteca Central de Cornellà.
Hora del conte per a nadons a càrrec de l'Elisabeth Ulibarri. Places limitades. Inscripció prèvia a la mateixa biblioteca a partir del 8 de febrer.



Descarrega el programa febrer-maig 2012

Ajuntament de Cornellà

Cicle d’espectacles familiars al Centre Cívic Parc-Sandaru de Barcelona, aquest diumenge

Diumenge 5 de Febrer
Us esperem a tots i a totes a les 11h perquè ens ajudeu a distreure l’avorrit rei del Regne de Tarambània. Sobretot no us oblideu de veure el quart comunicat del conseller Raonat i portar el que us demani!!!!!!

A les 11.30h, si hem aconseguit distreure al rei, podrem entrar a veure l’espectacle “El secret del pirata” de la Cia. Sandra Rossi (més informació www.teatractiu.com/sandra-rossi-estrena-el-seu-1er-espectacle/)

No hi podeu faltar!!!!!.


 
Centre Cívic Parc-Sandaru 
c/ Buenaventura Muñoz, 21 (cantonada c/ Nàpols) 
08018 Barcelona
 
Arts escèniques Sandaru: Cicle d’espectacles familiars al Sandaru: "El regne de Tarambània"

L'Atlàntida de Vic oferirà 56 espectacles en sis mesos

Publicat a  www.osona.com
 
El cicle de Grans Concerts, La Oreja de Van Gogh i l'obra de teatre “Qui té por de Virgínia Wolf?”, grans atractius de la programació del proper semestre.

Presentació de la programació de l'Atlàntida, aquest migdia. D'esquerra a dreta: Ramon Ferrer, Joan López i Lluís Vila d'Abadal. Foto: Albert Alemany
El Teatre Atlàntida de Vic ha presentat aquest migdia la programació de la segona temporada, de febrer a juliol de 2012. En total, es podran veure 56 espectacles (9,3 per mes), de tots els formats i per a públics molt diversos. Joan López, regidor de Cultura, ha destacat la qualitat i la rigurositat de les propostes. L’equipament, en la seva primera temporada, ha tingut una mitjana d’ocupació de gairebé el 75%.

La temporada s’iniciarà el 5 de febrer amb “Operetta”, un espectacle còmic i operístic dirigit per Jordi Purtí. El darrer espectacle programat és el concert de l’Orquestra Simfònica Segle XXI, el 23 de juliol. Les entrades per a tots els muntatges es posaran a la venda al públic en general a partir del 23 de gener.

Sens dubte, el gran atractiu i l’aposta més “agosarada” d’aquest període, segons el cap de programació, Ramon Ferrer, seran els tres concerts que resten del cicle Grans Concerts 2011/2012 , Temporada Internacional de Música de Vic. El 26 de febrer l'Atlàntida acollirà el concert de Quartet Casals i el 18 de març Alexei Volodin portarà el seu piano a la sala Joaquim Maideu del teatre. El cicle es tancarà amb l'espectacle “Passió segons Sant Mateu” de Johann Sebastian Bach, interpretat pel cor i orquestra del Collegium Vocale Gent, dirigit per Philippe Herreweghe. Ferrer no ha dubtat en qualificar els tres concerts com alguns dels millors a nivell “europeu i mundial”.

En l’apartat musical, també destaquen alguns concerts de pop i rock. Joana Serrat, La Iaia, Sisa i Anna Roig i L'ombre de ton chien són algunes de les propostes per aquest primer semestre. El gran atractiu, però, serà el concert del grup La Oreja de Van Gogh, que portaran a l'escenari el seu nou disc “Cometas por el cielo” (11 de febrer). “És un grup d’ actualitat i amb una certa veterania que ens garanteix la qualitat”, ha remarcat Ferrer.

Lluís Vila d’Abadal, director de l’Atlàntida, ha apuntat que la programació tenia per objectiu ocupar totes les franges de públics possible. En aquest marc, destaca l’obra “Concha, Yo lo que quiero es bailar”, amb Concha Velasco i dirigida per Josep Maria Pou, i un espectacle de sarsuela.

Pel què fa al teatre, Ferrer ha recomanat l’obra “Qui té por de Virgína Woolf?”, amb una actuació “esplèndida” d’Emma Vilarasau i Pere Arquillué. Se’n faran dues representacions, el diumenge 25 de març. Altres propostes destacades són “30-40, Livingstone”, de Sergi López, i “Hedda Gabler” d'Henrik Ibsen, sota la direcció de David Selvas i protagonitzat per l'actriu Laia Marull. El teatre també oferirà un concert benèfic, que anirà a benefici de Càritas i a càrrec de l’Orfeó Català.

Aposta per Internet

Aquesta temporada s’ha abolit la venda d’entrades per telèfon, ja que suposava una despesa excessiva. En canvi, s’ha potenciat la venda per Internet (els bitllets tenien abans un recàrrec de 50 cèntims i ara tenen una bonificació per la mateixa quantitat). La venda a les guixetes funciona de la mateixa manera que fins ara.

La mesura forma part del pla de xoc per fer front a les retallades que vénen del sector públic. Pel que a l’Ajuntament de Vic, aquest 2012 aportarà 500.000 euros, 95.000 menys que l’any anterior. El patrocini d’empreses cobreix entre el 10 i el 15% del pressupost, segons ha assegurat Vila d’Abadal.


Programació (infantil)

- Operetta
05.02.12 · diumenge · 18hores · Sala 1 Ramon Montanyà
Cia. Cor de Teatre
Direcció:
Jordi Purtí 

Recomanat a partir d’11 anys – Tots els públics

Sinopsi:

Teatre còmic i delicadesa operística. Vint i sis cantants-actors capaços d’utilitzar el seu cos com a instrument i de sorprendre tots els espectadors.

Després de fer estada al Teatre Nacional de Catalunya, amb un èxit aclaparador, arriba a L’Atlàntida Cor de Tea­tre, un grup que trenca esquema i que porta la música a cappella més enllà dels seus límits. Operetta és un es­pectacle per a tots els públics que ofereix una impagable aproximació al món de l’òpera a través de l’humor. 

Si voleu veure un clip de l'espectacle, cliqueu aquí:
http://www.youtube.com/watch?v=kPxwg8bbkik


Preu: 24/20€ . En aquest espectacle no s’aplicaran els descomptes de l’AMPA
Durada:
90’

- Clinc!
19.02.12 · diumenge · 18hores · Sala 1 Ramon Montanyà

Cia. Pep Bou
Direcció:
Pep Bou
Intèrprets:
Isaías Antolín i Agustí Sanllehi

Recomanat a partir de 5 anys – Públic familiar

Sinopsi: Aigua, sabó, tubs, cercles i màquines  de vapor de fum

Clinc! és el nou muntatge creat i dirigit per Pep Bou. Fruit dels anys d’experimentació amb el llenguatge de les bombolles de sabó i altres estructures, neix aquest muntatge protagonitzat per dos dels talents emergents de la companyia Pep Bou, Isaías Antolín i Agustí Sanllehi.

Clinc! simbolitza el canvi d’actitud que tenen les persones quan deixen de veure la vida de forma pessimista; quan decideixen contemplar la bellesa del seu entorn i començar a cooperar en lloc de viure de forma aïllada.

Per veure el vídeo, cliqueu aquí:

http://www.youtube.com/watch?v=mIhGRzBVilQ&feature=player_embedded

Preu: 14/10€ (adults/nens). Preu únic platea i amfiteatre
Durada:
50’

Espectacle patrocinat per Volkswagen (Motor Vic)


- Desperta bruixeta04.03.12 · diumenge · 12hores · Sala 2 Joaquim Maideu
Cia. Clownx Teatre
Direcció:
Oriol Guinart
Intèrprets:
Victòria Szpunberg

Recomanat a partir de 3 anys – Públic familiar

Sinopsi:Una màgica història que parla... dels somnis

La bruixeta està sola al bosc. El cant del gall la desperta sobresaltada. No hi ha ni rastre de les altres… ja està? Això vol dir que ho ha aconseguit? Tot allò pel qual s’havia estat preparant, esforçant i dedicant, s’ha fet realitat? Però com ho sabrà, si s’ha quedat adormida? Vaja, el dia més important de la seva vida… I ara què? Ha passat o no ha passat? Un treball d’actor exhaustiu, un llenguatge fresc i proper.

Per veure el vídeo, cliqueu aquí:

http://www.clownxteatre.com/

Preu: 14/10€ (adults/nens)
Durada:
45’

- Pere i el llop de Sergei Prokofiev
18.03.12 · diumenge · 12hores · Sala 1 Ramon Montanyà
Cia. Per Poc
Direcció: Santi Arnal
Intèrprets:
Anna Fernández i Santi Arnal


Recomanat a partir de 3 anys – Públic familiar


Sinopsi:Un clàssic amb titelles

En el conte simfònic de Sergei Prokofiev, cada personatge està interpretat per un instrument i una melodia característica. Prokofiev volia ensenyar als nens a diferenciar els instruments musicals de l’orquestra: la corda representa Pere, el protagonista; la flauta és l’ocell; el fagot és l’avi; el clarinet és el gat; l’oboè és l’ànec; la trompa és el llop, i els instruments de percussió són els caçadors. Un espectacle de marionetes de fil amb personatges dissenyats per la il·lustradora Roser Capdevila.

Per a més informació, cliqueu aquí:

http://www.perpoc.com/espectaculo_pedro.html

Preu:
14/10€ (adults/nens)
Durada: 60’
- Rockservatori
09.04.12 · dilluns · 18hores · Sala 1 Ramon Montanyà
Espectacle de creació: Una mirada a la història del rock
Direcció: Quim Abramo i Joan Gudaiol (Gudi)
Intèrprets:
Professors de l'Escola i del Conservatori de Música de Vic

Recomanat a partir d’11 anys – Tots els públics

Sinopsi:
Cançons que han fet història

Un espectacle didàctic, que vol explicar els diferents estils musicals que han sorgit durant la història del segle XX a partir de l’aparició del rock-and-roll als anys 50. Una colla de professors, armats amb instruments musicals i ajudats per unes projeccions de vídeo il·lustratives, intentaran explicar l’evolució que ha sofert aquesta música popular anomenada rock, tot explicant les característiques de cada estil i posant com a exemples una colla de cançons representatives de la història, que interpretaran en directe els mateixos professors.

Pep Solà, bateria. Guillem Costa, baix elèctric i veu.
Marc Vernis, piano, teclats i veu. Quim Abramo, guitarra elèctrica i veu. Gudi, veu i guitarra elèctrica

Preu: 14/10€ (tarifa única a platea i amfiteatre)
Durada: 50’

Espectacle patrocinat per Volkswagen (Motor Vic)

- Sona Bach
15.04.12 · diumenge · 10.30hores · Sala 2 Joaquim Maideu
Espectacle de creació:
L'Auditori
Direcció:
Llibert Fortuny
Intèrprets:
Marina Albero, Llibert Fortuny, David Gómez, Xavi Lozano i Gary Willis

Recomanat a partir d'1 any - Públic familiar

Sinopsi:
Un concert amb música fresca divertida i alegre

Cinc intrèpids músics ens presenten un seguit de peces de Bach arranjades especialment per a aquesta ocasió. Una oportunitat increïble perquè, a partir d’una proposta que integra l’ús de les noves tecnologies i la música interpretada en directe, els infants puguin gaudir de l’essència creadora d’un dels compositors més universals de la nostra història. Un concert dissenyat per sentir i experimentar la sensació màgica de viure embolcallats pel so i els seus intèrprets.

Preu:
14/10€ (adults/nens)
Durada: 50 '

Espectacle patrocinat per Volkswagen (Motor Vic)


Visualitzar tota la programació


L'Atlàntida 
C/ Francesc Maria Masferrer, 4
08500 Vic
93 702 72 57

Osona.com: L'Atlàntida oferirà 56 espectacles en sis mesos

Espectacles familiars al Centre Cívic Casa Elizalde (Barcelona)

Del 05/02/2012 al 26/02/2012

diumenges a les 12:00 h

Entrada general de: 3.2 €

Programa:

5 de febrer
Cia. Fadunito
Cuina de nassos  – Teatre i titelles
Us agrada la fruita? I la verdura? No sabeu què són els làctics ni els llegums? En Fadu i en Nito us esperen per fer uns batuts amb ingredients de la cuina mediterrània. Passeu a la cuina de nassos!

12 de febrer
L´evocador produccions
El musical animal – Titelles i música
A l´Isidre, un nou treballador del zoo, se li han escapat tots els animals! Caldrà que l´ajudeu a trobar-los. Però no patiu, que un ratolinet molt especial us donarà un cop de mà!

19 de febrer
Viri Virom
Animamusic - Animació
Amenitzarem el carnaval amb un espectacle ple de jocs, cançons i molt de ball , en un format un xic més teatralitzat, però sense deixar de banda les cançons de sempre i les composicions pròpies.

26 de febrer
Professor Karoli
Karoli, l´home roda - Circ
Malabarista i monociclista apassionat, hàbil humorista i acròbata, Karoli ens presenta un espectacle visual on demostrarà la seva debilitat per les rodes fent el més difícil, evidenment, sobre rodes!


Centre Cívic la Casa Elizalde
C València, 302
08009 Barcelona
934880590

Espectacles familiars al Centre Cívic Casa Elizalde | Health and care | Barcelona city website

"Xicana" al Auditori de Tarragona



Diumenge 5 de febrer de 2012 a les 12 hores

Darrere d’un enorme nas vermell i unes mitges de coloraines s’amaga la Xicana, una pallassa tendra i innocent que vol fer màgia, però que sempre s’equivoca, ven la màgia quan no n'hi ha i quan hi ha màgia de veritat s'equivoca.

Realitza tot una serie de jocs de màgia on el més important és la travessia, el desenvolupament del joc, amb la participació de tots els assistents fins arribar a l'efecte màgic.
Es tracta d'un espectacle que combina el respecte, la tendresa i la Innocència i que diverteix tant als infants com als seus pares, mestres o tutors.

ON ES FA?
CX Auditori de Tarragona
C/Pere Martell, 2
43001 Tarragona
Telèfon: 977 29 93 60

PREUS
Entrada:
4 euros
Clients de CatalunyaCaixa: 2 euros*

*Per a la compra d’entrades amb descompte cal acreditar-se amb el DNI i presentar una targeta o llibreta de CatalunyaCaixa

Venda d’entrades a la CX Sala d’exposicions Tarragona (c/ Higini Anglès, 5) i Telentrada.

XICANA, A TARRAGONA

Crònica Encuentros Te Veo en Danza, Barcelona. Part 1 - 26 de gener

Començo la primera de les cròniques dels 'Encuentos Te Veo' de la setmana passada. Aniré publicant-les així com les vagi tenir. Vaig prendre molts apunts, i transcriure'ls, documentar-los i contextualitzar-los és una mica entretingut. En vermell he posat els textos originals del programa, en castellà. També us deixo, abans de res, les crítiques dels tres espectacles que varem poder veure els dies 27 i 28.

 

 

 

Encuentros TeVeo en danza
Barcelona, 26 al 28 de gener de 2012

Mercat de les Flors – El Graner 
Crònica de l’assistència de Jove Espectacle.

Dijous, 26 de gener:
Lloc: El Graner

Després de l’assemblea de socis de Te Veo, que ha durat des de les 15 hores, a les 18:30 hores ens disposem a fer l’acte de Benvinguda. Tot esperant l’inici de la sessió, veig l’esplèndid catàleg que ha elaborat el Mercat de les Flors sobre la temporada 2011-2012.
En ell, destaquen en groc unes pàgines on s’expliquen les línies de treball per a públic infantil i jove, que ja explicaré en una propera crònica, ja que hem quedat que m’enviaran la informació: val la pena, perquè el que s’endevina de la ràpida lectura del catàleg, i pel que m’ha arribat sobre la tasca del Mercat, deixa entreveure una monumental feina en favor de la dansa a la ciutat i al país, que ha de ser difosa i posada en valor.

18:30 h. ACTO DE BIENVENIDA AL I ENCUENTRO TE VEO EN DANZA
a cargo de Francesc Casadesús –director Mercat de les Flors, y Omar Meza –vicepresidente de Asociación Te Veo.

Francesc Casadesús parla en primer lloc, posant de relleu que el Graner, que forma part del Mercat de les flors, té com a principals vocacions la tasca educativa i oferir uns espais de creació als professionals.

Omar Meza, que també és el director de Da.Te Danza, fa una breu presentació de l’associació Te Veo al assistents que no la coneguin bé -ja que els encontres també són oberts a professionals de la dansa, mestres i pares-, explicant que agrupa a 42 companyies de diverses disciplines artístiques. Manifesta la seva emoció i agraïment per l’acolliment d’aquestes jornades i confia en què corntribuiran a fomentar el respecte cap als espectacles fets per a la infància.

18:45 h. CONFERENCIA INAUGURAL:
a cargo de la profesora EULÀLIA BOSCH “QUIÉN SOY YO: SÓCRATES EN RETROVISOR”


A continuació, la Eulàlia Bosch planteja una conferència erudita, plena de reflexions filosòfiques, donant algunes idees fonamentals:

Tota activitat, per a arribar a bon port necessita d’una ‘direcció general’, un camí que permeti que no ens perdem i, en ocasions, puguem saber on som.
Quan parlem de moviment i infància, tot comença amb una dona embarassada, en el seu anar i venir, i un cop naixem, en la necessitat de ser balancejats i bressolats. El moviment està present en l’inici de les nostres vides i en el nostre creixement, ens fa saber que existim, i ens formula la pregunta que ens acompanya tota la vida: qui sóc?.

Tot comença per a tots a la dansa.
Els nadons passen en un any i mig del moviment involuntari al reflexiu, i en aquest període, com tots sabem, es desenvolupen els principals aprenentatges de la vida, allò que serem després. I ho serem en relació als altres.

La pròpia identitat sempre és en relació al altres.
Després d’algunes reflexions sobre les diferències entre llenguatges orientals (japonès) i occidentals (anglès), com a dos extrems en la manera d’entendre a l’individu en relació als altres (col•lectivitat versus individualisme, respectivament), ens parla de la història d’un fotògraf nigerià, Samuel Fosso, que ha tingut una exposició a Barcelona, que va emprendre una variadíssima sèrie d’autoretrats.
El yo no existe sino en nuestro proceso de búsqueda de nosotros mismos
el yo probablemente no se pueda expresar, sino en las cosas que hay a su alrededor

Les arts i la identitat
Si ho analitzem bé, totes les arts estan relacionades amb el moviment: el del pinzell del pintor, de la ploma de l’escriptor... però cap tant com la dansa, ja que té com a objectiu central el moviment mateix.
Un art que se serveix dels mateixos instruments que els nostres moviments quotidians, les diferents parts del nostre cos, només que coordinats d’un forma determinada, expressiva i creativa.
La dansa és present a tots els grups humans i cultures, que per cada moment important de la vida tenen algun ball que li és propi. Un exemple paradigmàtic serien els gitanos, que omplen la seva vida de dansa i de música.
De fet, els nens I nenes abans de caminar, ballen! I ho fan pel gust de moure's, gaudint de la energia generada pels cossos en moviment. Per això, i perquè afortunadament encara no tenen prejudicis, els hem de donar els millors models, en forma d’espectacles, creats pels millors artistes.

El retrovisor.
Amb aquesta metàfora, la professora ens ho planteja com alguna cosa que ens ajuda a veure què tenim al darrere, per poder anar endavant amb seguretat. Els nens, com a éssers que ho tenen ‘tot per endavant’, necessiten d’aquest retrovisor, i ens manifesta la seva convicció que aquest [modestament, jo ho definiria com el bagatge, o background], ha d’estar ple de les arts. Una raó més per omplir d’aquestes arts l’educació dels infants i joves.
Sòcrates mateix (i aquí desvetlla la conferenciant l’enigma del títol), va plantejar el paper de les arts en relació al descobriment del propi jo. Per això, conclou que ‘el retrovisor’ s’alimenta d’experiències artístiques, que també ens ajudaran a definir el paper del jo, en relació als altres.

20:30 h. COCKTAIL DE BIENVENIDA

SEGÜENT CRÒNICA - DIVENDRES 27, MATÍ.

Crítiques: Río de Luna, Da.Te Danza, al Mercat de les Flors de Barcleona

Com a part final dels Encuentors Te Veo en Danza que del 26 al 28 de gener es varen celebrar a Barcelona, dissabte 28 pel matí es van fer un parell de passis de l'espectacle Río de Luna, de la companyia Da.Te. Danza de Granada, que des de 1999 fa espectacles de força creativitat per a joves espectadors, al front de la qual es troba el seu director i ànima, el mexicà Omar Meza.

Vaig conèixer el seu treball en el context del FETEN de l'any 2000, amb l'espectacle 'Un caballo en el cielo' i des d'aleshores he estat un gran admirador del seu treball.

Dissabte a les 11, doncs, varem entrar a la sala i al començar, els dos ballarins, en un perfecte català (ell d'aquí, ella andorrana) van adreçar-se al públic per a fer-los saber què anaven a veure.

Val a dir que l'espectacle és assequible, plàsticament molt reeixit, i si alguna cosa va tenir que em va agradar, és que no va renunciar en cap moment a que el vehicle de transmissió artística fos la dansa, entesa com el moviment de cossos en sintonia amb uns sons (generalment música), i interpretaa amb gran bellesa estètica. Vaja, BALLAR.

Segur que els entesos poden contradir-me, però fins ara més o menys és això el que jo he entés per dansa, per molt contemporània que aquesta es faci dir.

Què més us puc dir de l'espectacle? Durant més de 45 minuts, els intèrprets ens fan veure uns éssers, que ben podrien ser infants, jugant entre ells i amb els elements físics que es van trobant, composant moments de gran bellesa. És a partir del moment en què (visca la senzillesa!), amb un plàstic representen un infant dins de l'úter maternal, que ambdós semblen (això vaig interpretar) mostrar-nos el naixement a la vida i als sentits, al joc, a la relació amb els objectes i les sensacions que un té quan és infant, i tot és nou per a ell.


Un espectacle recomanat per a petitons, i per a grans inquiets i sensibles. 

Tot i que, com em va dir la seva distribuidora, Paula Canales, a Catalunya ja ha fet més de 160 funcions, per tant molts de vosaltres és possible que ja l'hagueu vist...


 

Crítiques: Cu-cuco, d'Aracaladanza, al Graner del Mercat de les Flors

Divendres 27 de gener, poc després del migdia, i dins dels Encuentros Te Veo en Danza, varem tenir la possibilitat d'assistir a l'espectacle Cu-cuco, de la companyia madrilenya Aracaladanza, una de les pioneres de la dansa per a infants a tot l'estat.

La durada va ser de 30 minuts, i encara que hi havia algun infant, la major part del públic érem els assistents als 'Encuentros'.

L'espectacle, recomanat per a infants entre 6 mesos i quatre anys, ens presenta a cues ballarines, que interpreten davant nostre un seguit de moments (l'espectacle no té un argument continuat, és una successió d'escenes, tot i que encadenades perfectament) d'una gran intensitat interpretativa i plàstica, senzills i fàcils d'identificar per a qualsevol públic, i amb el gran encant que li transmeten les actuants. També cal ressaltar els divertits i imaginatius vestuaris, les propostes de joc amb diversos objectes, la relació dels dos personatges -a mitges entre nenes petites i germanes grans-, la impecable banda sonora, i la utilització de la llum, que reforça en tot moment el centre d'atenció.

La combinació d'elements i colors (blanc, negre, vermell i groc regnen en diversos moments, sobre un fons també blanc), i l'absència de buids en el ritme, i la curta durada, tot s'ha de dir, van fer que en cap moment perdéssim l'atenció, i fa que gosi recomanar-lo a tots aquells pares i mestres que sentit curiositat per dur als seus 'nens' a un espectacle d'aquestes caracteristiques.

Com a únic però (filosòfic que es va posar un al sortir), diria que més que de dansa, es podria qualificar Cu-cuco d'un espectacle de pantomima i plàstica, entesa la primera com l'art dels cossos en moviment sense paraules, definició de la qual sembla que, darrerament, se n'està fent mestressa i senyora la dansa contemporània.


Però repeteixo, em va semblar un magnífic espectacle, molt recomanable pels nens i els no tan nens.

Crítiques: Buchettino, al Lliure del Nens, terror per a infants

En el context dels Encuentros Te Veo en Danza, el passat cap de setmana, concretament el divendres 27 a les 19 hores, el Teatre Lliure ens va convidar a 50 dels participants a assistir a una representació sui generis de Buchettino. Sui generis, perquè no hi havia ni un sol infant, encara que quedava compensat perquè tots nosaltres estàvem (de fet, estem), d'una forma o una altra, relacionats amb el món dels espectacles per a la infància.

Varem pujar les escales fins arribar a les golfes del Palau de l'Agricultura, i allà ens varem trobar una cambra, plena de lliteres i llits, on ens esperava la senyora que ens havia d'explicar el conte. En total 50 llits, muntats sobre bastiments de fusta, mantes coixins d'aparença antiga, que recordaven (aquí cadascú amb els seus referents) un internat, una caserna o una vella casa de colònies o alberg.

Un cop acomodats, i amb la única il·luminació d'una bombeta d'escassa potència penjada del sostre, la contista ens convidà a estirar-nos, relaxar-nos i sentir el conte amb els ulls tancats.

Durant 50 minuts varem escoltar com ens relatava les aventures i desventures d'en Polzet, un conte que tots coneixem bé, i modestament un servidor, que n'ha fet una versió per a titelles i una altra per a contes en àudio per a CD. No ho dic perquè sí. Conec molt bé el conte original, i la primera cosa que s'ha de dir, és que el que varem sentir (no veure) va ser la versió més fidedigne que mai he (repeteixo) sentit del conte de Perrault. Sense estalviar-se cap detall aterridor, i fins i tot recreant-se en tot allò que pogués espantar una ment infantil, com ara sorolls i la a veu esgarrifosa de l'ogre malvat, aconseguida amb un generador d'efectes de veu.

I per què és, com dic, la versió més fidedigna que mai s'hagi fet? Probablement perquè tots els que ens dediquem a l'espectacle infantil de manera professional, sabem que ser tan fidel a l'original (en aquest i qualsevol conte tradicional, cruels i durs per naturalesa), i encara més abonar-s'hi, pot desencadenar el terror i els plors desconsolats de la teva jove audiència... i si a sobre estàs a les fosques, en fi, un drama!
Per això sempre s'introdueixen elements que rebaixen la tensió i permeten que els més petitons, destinataris del conte, resisteixin, i fins i tot gaudeixin d'una història tradicional, que si ha arribat fins als nostres dies, per alguna cosa serà!

Però no ens preocupem massa pels joves assistents d'aquesta versió, donat que el Lliure del Nens la recomana (un conte tradicionalment apte per a infants de 2-3 fins a 7-8 anys) al infants a partir dels 7 anys, que a més sempre van acompanyats d'un adult.

Una altra cosa seria una sessió escolar, on un o dos adults acompanyen 20-25 infants. Però com dic, serien nens i nenes de segon o cicle mitjà, encara que no tinc massa clar que algun d'ells pogués conciliar el son aquell vespre...

De fet, alguna mestra que formava part del grup, va comentar que mai no acudiria amb els seus alumnes a l'espectacle, i alguna altra del món dels titelles, que per a nosaltrtes, adults, podia resultar una experiència divertida, però que no veia clar que ho fos tant per a infants, al menys d'una edat prou avançada (i això ho afegeixo jo) com perquè la història en sí del Polzet resultés 'per a nens petits'.

Però com sempre dic, això és una opinió molt personal. Us deixo un enllaç a comentaris molt més benignes.

Anem per les característiques de l'espectacle:



En la part més positiva, a part del que ja he dit, que la versió és molt fidel a l'original (és en general una cosa que em resulta molt d'agrair, donat que sovint passen per contes tradicionals coses que són una ombra que en poc o res s'assemblen a l'original), el text català de l'espectacle està força ben escrit. I destacar, per damunt de tot, les portentoses facultats de l'actriu Alba Sola que encarna amb la veu, de dalt a baix, tots els personatges de l'obra: la narradora, els pares, els 7 fills, l'ogre i la ogressa, diferenciant cadascun perfectament, i amb una dicció i una interpretació impecables.

Els efectes sonors fets en directe, sovint estaven bastant aconseguits, encara que és evident que fan que un equip de persones, al menys 5- 6 entre tots, siguin imprescindibles per a cada representació. Tot plegat em porta a pensar en aquelles antigues emissions de contes/teatre radiofònics, amb els efectes realitzats en directe amb una variada gamma d'objectes, que emocionaven tant els nostres pares i avis abans la televisió no es fes la mestressa del lleure. Ara, potser seria discutible si, amb la tecnologia actual, aquest plus de personal no seria evitable, donades les queixes que el mateix Lluís Pasqual expressa, pel que fa a la relació entre nombre d'espectadors i costos de l'espectacle.

Del que no hi ha cap dubte és de que Buchettino hauria de tenir la seva continuïtat i 'merchandising' en un CD per a que el poguessin escoltar a casa tant els que han anat al Lliure com els que no. Molts més els segons que els primers, donada la limitació d'aforament i de temporada.

I la gran pregunta que em vaig fer al sortir de l'espectacle:

Per què es diu 'Buchettino' i no Polzet??

Fitxa artística:

Narradora: Alba Sola
Traducció al català: Ariadna Ausió
Escenografia: Romeo Castellucci
Tècnics de sorolls: Federico Lepri i Carmen Castellucci
Tècnic de so Paolo Baldini i els equips del Teatre Lliure
Producció Teatre Lliure a partir de la producció original de la Socìetas Raffaello Sanzio en col·laboració amb el Teatro Alessandro Bonci de Cesena.
Producció delegada: Imaginart
Espectacle en català
Durada 50’ sense pausa





Oportunitats: Splenda, del Mag Lari, al Tivoli de Barcelona - Atrapalo.com


Mag Lari: Splenda

Mag Lari: Splenda

Oferta fins a la nit del dia 1 de febrer

Splenda es el último show de magia de Mag Lari, inspirado en el imaginario de Michael Jackson. Espectaculares números de ilusionismo, humor ¡y más sorpresas!
El ilusionista con mayor presencia y proyección de nuestro país, el Mag Lari, estrena y dirige junto con Ángel Llàcer la superproducción de magia de mayor envergadura que se haya hecho nunca en nuestro país, comparable sólo con los que montan grandes nombres internacionales como David Copperfield o Criss Angel.
Splenda es una producción de Focus, Vértice y Mag Lari, dirigido a un público familiar y adulto, e inspirado en el imaginario de Michael Jackson, en su música, en el vestuario y en las espectaculares coreografías del genial artista.
Sin duda es el mejor homenaje que Lari podía rendir a su ídolo de siempre. Se trata de un inmenso espectáculo de magia nunca visto antes en nuestro país, repleto de espectaculares y elegantes números de ilusionismo siempre con el humor y presencia del ilusionista más reconocido y popular del país.
En este ocasión, el elegante e irónico mago va acompañado de un cuerpo de baile con intérpretes polifacéticos que le harán también de ayudantes.
Splenda se podrá ver a partir del 6 de diciembre en el Teatro Tívoli de Barcelona.

  • Oferta hibiscus: miércoles, jueves y domingos del 1 al 16 de febrero a las 20:00.
  • Duración: 2 horas
  • Idioma: Catalán
  • Tipo de audiencia: para todas las edades
  • Teatro adaptado para silla de ruedas.
  • Recogida de entradas: el mismo día del evento, desde las 17:00 hasta 30 minutos antes del inicio del espectáculo.
  • ¡43% de descuento!
48% de descuento = 17€ -- 33€ (precio original)

Entradas para Mag Lari: Splenda (Barcelona) - Atrapalo.com

Información del evento

  • Teatre Tívoli
  • Barcelona
  • Dirección: Caspe, 12- mapa
  • Cómo llegar: Metro: Catalunya (L1 y L3). FGC: Catalunya. Bus: 9, 14, 24, 41, 50, 54, 55, 54, 56, 58, 59, 63, 64, 66, 91, 141

  • Duración: 2 horas
  • Horario(s) evento: 17:00h, 18:00h, 20:00h, 21:00h
  • Idioma: Catalán
  • Categoría: Magia
  • Formato/s: Circo
  • Tipo de audiencia: Para todas las edades

dilluns, 30 de gener del 2012

Pep Bou es revela per la suspensió del seu espectacle al Lliure - Teatralnet Notícies

Publicat per Teresa Terrades (El 9 Nou) 27/01/2012

La suspensió a causa de la crisi del muntatge Bombollavà de Pep Bou que s'havia de presentar a principis de juliol al Teatre Lliure dins el Festival Grec de Barcelona, ha portat l'artista granollerí a alertar de la greu situació que viu la cultura al país i a plantejar-se a treballar fora de Catalunya. "Que la Generalitat pugui rebaixar pressupostos de cultura fins a un 20% vol dir que ens hem begut l'enteniment. Potser ha arribat el moment de fer un cop de força, perquè amb la cultura no s'hi juga", afirma Bou, mentre posa l'exemple d'altres països, com França, "on el pressupost de cultura pot ser fins a 50 vegades més gran que el d'Espanya. Allà la cultura passa per davant de tot".

L'artista de Granollers creu que s'ha arribat a una situació tan dolenta que hauria de portar la gent de la professió a fer alguna cosa. "El que passa és que tothom mira per ell mateix, i això fa que estiguem pervertint el mercat, amb catxets cada vegada més a la baixa per tal de poder treballar. I d'això s'aprofiten els programadors". Pep Bou diu que cada vegada hi ha més companyies sense actuacions i actors sense contracte que van tirant com poden.

"A la gent, però, se li han d'oferir espectacles, sempre amb un mínim d'exigència", diu. L'artista posa l'exemple de l'espectacle familiar Clinc!, que ja s'ha pogut veure a Barcelona i Cardedeu i que aviat es presentarà a Granollers. "És un espectacle amb cara i ull, que vam trigar un any per muntar-lo, però hi ha gent que en veure que és un espectacle familiar ja no li dóna el mateix valor i no vol pagar el catxet. Costa molt de tirar endavant".

Bou, però, continua creient que s'han d'oferir espectacles de qualitat. "No podem deixar que la situació política i econòmica ens deixi a la cuneta", afirma.

L'artista de Granollers s'ha plantejat més d'una vegada a anar a treballar fora del país. "Però sempre he dubtat, i he intentat instal•lar-me aquí", explica, mentre recorda l'intent fallit d'instal•lar-se a Roca Umbert de Granollers per fer els seus treballs de creació al voltant de les bombolles i d'altres disciplines.



Teatralnet Notícies: Pep Bou es revela per la suspensió del seu espectacle al Lliure

Barcelona inveretix un milió d'euros en reformar entitats culturals

Teatralnet Notícies - Publicat per Montse Frisach (El Punt Avui) 26/01/2012

L'Ateneu Barcelonès

Els auditoris i teatres d'entitats culturals sense ànim de lucre de Barcelona poden respirar una mica a partir d'ara si necessiten reformar les seves instal·lacions i adequar-les a la normativa de seguretat i d'accés. I tot això, en el context de retallades que afecta el sector cultural. L'Ajuntament de la ciutat aprovarà demà en el ple del consistori una mesura de govern a través de la qual aquest any destinarà un milió d'euros a subvencionar les entitats culturals que necessitin fer reformes. Així ho va anunciar ahir el tinent d'alcalde de Cultura, Jaume Ciurana, en la xerrada que va oferir dins del cicle Tribuna Ateneu, que organitza l'Ateneu Barcelonès.

A aquests ajuts hi podran aspirar ateneus, orfeons i espais d'assaig de teatre amateur de tota la ciutat, molts dels quals amb dificultats manifestes per tenir en condicions la seva llicència d'activitat perquè les seves instal·lacions no estan adaptades a les estrictes i necessàries normatives actuals contra incendis i accessibilitat.

La convocatòria d'ajuts que l'Ajuntament pretén obrir "permetrà a aquestes entitats afrontar el futur en millors condicions".

Segons Ciurana, aquesta mesura afavoreix "la cohesió de barri i la cohesió de la ciutat" perquè Barcelona té una xarxa amplíssima d'entitats culturals no professionals amb una riquesa "que ja la voldrien altres ciutats europees". 



CULTURA DE PROXIMITAT
Amb aquest programa es vol reforçar, segons Ciurana, la cultura de proximitat de la ciutat donant aire a una sèrie d'entitats amb una llarga tradició. Algunes d'aquestes entitats tenen l'origen en cooperatives, parròquies, associacions, ateneus obrers i clubs esportius.

L'Ajuntament participa també en el Consorci de Rehabilitació de Teatres, a través del qual s'ha contribuït a finançar la rehabilitació de sales de teatre professionals com l'Antic Teatre, el Teatre Goya o la Sala Villarroel. En aquest cas la contribució municipal va ser de 750.000 euros en el període 2006-2010, que representen un 25% del finançament de la rehabilitació dels teatres en aquest període.



CONSORCIS, EN REVISIÓ
Respecte a les grans infraestructures culturals de la ciutat, Jaume Ciurana va explicar que s'està portant a terme una anàlisi sobre una hipotètica reorganització dels consorcis d'aquestes grans institucions. "Si quan es van engegar era necessari que totes les administracions hi fossin presents per impulsar-les, ara hauríem de repensar el mapa institucional, perquè el fet que totes les administracions estiguin a tot arreu dificulta la governança i dispersa responsabilitats."


Teatralnet Notícies: Barcelona inveretix un milió d'euros en reformar entitats culturals

El grup d'animació 'País de Cotó' publica nou disc - El Punt Avui

15 anys de somnis animats

Publicat a El Punt Avui

El grup gironí d'animació infantil País de Cotó publica el seu quart disc, ‘La fàbrica de somnis', ple de convidats


País de Cotó porta el seu nou disc més enllà dels núvols Foto: DAVID FAÜCHS (ARTESTUDI.CAT).

Quan es van conèixer, ara fa tres lustres, Glòria Matas i Faló Garcia i Pellejà tenien poc més de 20 anys i coneixien prou bé el món dels esplais i de tot allò que s'anomena educació no formal, abans d'accedir professionalment a l'altra, la formal o reglada. Sense saber ni tan sols que la Glòria podia cantar, en Faló va pensar de seguida que era la persona idònia per formar un grup d'animació infantil, i així la Glòria es va convertir en la Cotoneta de País de Cotó, un grup que ara celebra el quinzè aniversari amb la publicació del seu quart disc, La fàbrica de somnis... i somiatruites! Gravat als estudis 44.1 d'Aiguaviva i als Kurti sound-a –dirigits per Albert Cortada, tècnic d'Els Amics de les Arts– i produït per en Faló, el disc inclou un important llistat de col·laboracions: De Calaix, Albert Fort (Orquesta Di-versiones), Cris Juanico, Joan Enric Barceló (Els Amics de les Arts), Ivette Nadal, Agnès Fusté (Aquitamxé, grup del qual també va formar part en Faló), el grup d'animació La Tresca i la Verdesca, Tortell Poltrona –a la cançó El nas vermell–, Carles Cors (Le Croupier, amb qui també toca en Faló) i, en una sola cançó, Aranya teixidora, quatre cracks de l'animació infantil gironina: Jordi Tonietti, Àngel Daban, Jordi Patxeco i Oriol Canals. També hi ha un tema, Ictineu, submarí, sorgit d'un projecte pedagògic audiovisual amb què l'IES Narcís Monturiol de Figueres va guanyar el Premi Nacional d'Experiències Educatives Josep Pallach. En aquesta cançó també canta “la gent del Monturiol”, és a dir, una vintena d'alumnes de l'institut figuerenc.
“Creiem que hem fet un disc molt rodó i musicalment molt ric, gràcies al gra de sorra que han deixat en cada cançó aquests músics superbons, als quals estem molt agraïts per la seva col·laboració. Tots ells tenen l'encant de tenyir les cançons, de manera que cada tema en què participen acaba tenint la seva sonoritat i el seu imaginari”, expliquen la Glòria i en Faló, que també estan acompanyats regularment en aquesta aventura per altres músics: el bateria Quim Sitjes (bateria i percussions), que s'alterna en aquestes funcions amb Xevi Quiño Puig, i David Benítez (baix i contrabaix), que també va combinant les quatre cordes amb Enric Fluvià, abans amb Aquitamxé, ara amb The Pepper Pots.
El disc s'obre amb la molt positiva i vitalista Qui riu, viu! i a continuació rep la visita de personatges tan curiosos i simpàtics com ara Felip, el mosquit, Hug, el fantasma poruc, El ‘cowboy' despistat i L'estrella del rock, alguns dels quals apareixen al llibret del disc, recreats per l'excel·lent il·lustradora Oihane Inchaustegui. També hi trobem una Caixeta de música, uns Rínxols somrients, El vol del mussol i una altra cançó, Neru neru nas, que adapta la popular Dalt del cotxe, també a partir d'una experiència dins de l'aula: en aquest cas va ser a l'Escola Aldric, de Cassà de la Selva, on van repassant amb cançons els països d'origen dels alumnes del centre. Justament, per representar Catalunya, van triar aquesta cançó, amb la tenora de Miquel Artigas. També és una adaptació d'un tema popular, en aquest cas italià, la cançó I l'unicorn?, que precedeix com a cloenda del disc el conte El músic de carrer.
País de Cotó proposa cançons que “tinguin missatge o que, si més no, fomentin la imaginació”, sense barreres d'edat, perquè el grup fa una música que també agrada als pares, als quals mantenen ben informats sobre les seves activitats a través de Facebook i Twitter. “El més important de tot és no haver perdut, després de 15 anys, la il·lusió per fer cançons”, diuen.

“L'animació infantil també és cultura musical”


Els membres de País de Cotó es pregunten per què, en aquest país amb tanta tradició d'animació i cançó infantil, aquest estil continua tan arraconat fora dels seus circuits habituals: “Volem lluitar per ser visibles, per reivindicar que fem propostes artístiques de qualitat, perquè l'animació infantil també és cultura musical, encara que sovint sigui menystinguda”, diuen. Es queixen, amb molta raó, que els premis Enderrock no tinguin una categoria infantil i també troben injust que a Televisió de Catalunya no hi hagi espai per a res més que no sigui el Club Súper 3.
País de Cotó forma part de l'Associació de Músics i Animadors Professionals d'Espectacles Infantils (Amapei), una entitat que té, entre els seus objectius prioritaris, “dignificar, reivindicar i difondre la nostra feina”.
País de Cotó també vol treballar en aquesta línia i anar ampliant el seu camp creatiu a través de projectes com ara la realització d'un videoclip i, més endavant, sense presses però sense pauses, la producció d'un espectacle basat en La fàbrica de somnis, per presentar-lo en teatres i auditoris.

L'Hopitalet de Llobregat: Programació del Teatre del Centre Catòlic i l'Auditori la Torrasa

*Diumenge, 5 de febrer, a les 18h al Centre Catòlic
Animalets
Galiot, teatre de titelles
Enmig del bosc hi viu el senyor Natura. El gall serà l’encarregat de despertar el Sol i, a poc a poc, els diferents animals que hi viuen començaran a sortir. L’elefant es beurà tota l’aigua de l’aiguamoll, però amb l’ajut dels animalets intentaran solucionar-ho. Al cap d’una estona, enmig del públic, una papallona arribada del país del núvol portarà la pluja. De mica en mica sortirà el cargol, el qual, amb una cançó, ens portarà dalt de la muntanya.
El mussol s’encarregarà de despertar la Lluna, perquè s’ha fet fosc al bosc del senyor Natura.
Durada: 50 minuts

*Diumenge, 12 de febrer, a les 18h. Auditori la Torrassa 
La Bella Dorment.
Companyia Clawn de Clown
Una fada malvada llança un malefici a una princesa: “Abans dels setze anys et punxaràs amb un fus i moriràs”. Una altra fada aconsegueix atenuar l’encanteri: “En punxarte, quedaràs adormida durant cent anys i et despertarà un petó del Príncep Blau”. La companyia Clawn de Clown fa una versió original
i divertida d’una Bella Dorment que desperta en l’actualitat i no troba res del que deia el conte. Això sí, el petó del príncep l’aconseguirà un cop vençuts uns quants obstacles. En aquest espectacle multidisciplinari
es fan servir tècniques de clown, cant, acordió diatònic i ombres.
Durada: 50 minuts

*Diumenge, 4 de març, a les 18h. Centre Catòlic
Pam i Panky i els drets de la infància. 
Alaigua Teatre
La Pam i la Panky són dues veïnes que comparteixen una circumstància: quan la Panky es banya, la Pam es queda sense aigua. La solució no és fàcil, i la Pam farà mans i mànigues per solucionar-ho per mitjà de tot un seguit d’històries que l’ajudaran a aconseguir el seu objectiu. La cosa, però, no serà gens senzilla i estarà plena d’embolics i riures.
Durada: 50 minut

*Diumenge, 11 de març, a les 18h al Auditori la Torrassa
Els clownductor's
Clowns factory
Quatre amics agafen el cotxe per fer una excursió. Durant el trajecte, una sèrie d’incidències fan que el pilot s’enfadi amb la resta de companys, perquè observa que no el respecten com a conductor ni tampoc no respecten els vianants... Entre tots intenten esbrinar les normes de circulació i trànsit.
Durada: 50 minuts

*Diumenge, 22 d'Abril. Centre Catòlic (12h). Auditori la Torrassa (18h).
Súper R
Associació Catalana de Teatre Educatiu.
Súper R, el superheroi més ecològic, lluita permanentment contra el seu malvat arxienemic, el doctor Residu, que vol acabar amb els recursos naturals del planeta Terra. Aquesta lluita els condueix a
Reciclamolt, un petit poble on els ciutadans estan molt conscienciats en les 4 R: Reciclar, Reparar, Reutilitzar
i Reduir. Ara, el malvat doctor Residu disposa d’un nou invent: una escopeta anul·ladora de la voluntat recicladora que farà que els habitants de Reciclamolt deixin de banda el reciclatge i es dediquin a embrutar
a tort i a dret. Una lluita aferrissada per a la preservació del planeta. Ho aconseguirà, en Súper R? Per mitjà de diverses escenes amb personatges secundaris, com el ciutadà miop, el pagès Anton, la nena maca i el rodamón, aprendrem a reciclar, reutilitzar, reduir i reparar, i sabrem quin benefici en podem treure, de tot això. Ah!, fent un petit viatge al passat, també coneixerem l’origen del malvat doctor Residu.

*Diumenge,  6 de maig, a les 18h. Centre Catòlic 
La Bella Dorment
Companyia Clawn de Clown

*Diumenge, 13 de maig, a les 18h. Auditori de Torrassa.
Monstres
Companyia ZiPit
La Nina ha sentit un plor a les golfes de casa seva. Curiosa i valenta, decideix esbrinar qui somica en aquell espai vell, atrotinat i misteriós, on mai no ha gosat entrar-hi. Hi descobrirà un munt de monstres! Monstres peluts, barbuts, de tots colors i humors! Aquesta obra ens farà viatjar a un món d’imaginació i fantasia on tot és possible: jugar amb la llum de la Lluna, volar amb un paraigua, nedar fins al fons de l’oceà, ballar, saltar i, sobretot, riure, riure molt. Però, encara hi ha algú que plora... La Nina trobarà la manera de tornar-li el somriure.

Teatre del Centre Catòlic
Rambla de Just Oliveras, 34  Hospitalet de Llobregat

Auditori la Torrassa
Carrer de Santiago Apòstol, 40 Hospitalet de Llobregat

El festival del circ del Castell de Figueres amplia funcions per l´èxit de vendes

El Festival Internacional de Circ del Castell de Figueres ha decidit afegir dues noves funcions pels propers 3 i 4 de març a les dotze del migdia per "l'excepcional" ritme de vendes de la celebració, que ja compta amb més de 4.000 entrades comprades. L'espectacle, que tindrà lloc des de 1 al 4 de març, va posar a la venda 11.450 localitats des del passat 27 de desembre. Les noves funcions incorporaran 3.000 noves entrades. L'organitzador de l'esdeveniment, Circus Arts Foundation, assegura que encara falta temps per a l'estrena i que també s'han d'iniciar altres campanyes promocionals que encara poden augmentar més el ritme de vendes.

El festival del circ amplia funcions per l´èxit de vendes - Diari de Girona

El Teatre de Roses celebra el seu desè aniversari amb una programació força completa

Un decenni de teatre

 Després d'una tardor i part d'un hivern amb una programació una mica escarransida al Teatre Municipal de Roses, aquest equipament celebrarà el seu desè aniversari amb una programació força completa per al primer semestre de l'any, començant avui mateix (19 h) amb 30/40 Livingstone, l'espectacle ideat i interpretat per Jorge Picó i Sergi López, que es va estrenar en l'última edició de Temporada Alta i que deu ser un dels espectacles del teatre català amb més funcions contractades, sobretot gràcies al precedent del Non solum, el monòleg interpretat per López i dirigit per Picó, que va tenir una trajectòria comercial poc usual per extensa.


La resta de la programació combina el teatre professional, amb peces com ara L'espera, amb el teatre amateur i el teatre familiar –hi destaca Operetta, del Cor de Teatre–, i inclou, sobretot, un nombre gens menyspreable de concerts de tota mena d'estils, des d'Anna Roig i l'Ombre de Ton Chien, passant per Cris Juanico i D'Callaos, fins a diversos concerts de música clàssica, una cantada d'havaneres i una altra de tango argentí.

Programació  completa

Programació Infantil/tots els públics:

05/02/2012 -A les 12 hores.

Optimist – Teatre infantil amb l’obra Cinc contes diferents, a càrrec de la Cia. Produccions Essencials.


11/03/2012 -A les 12 hores.
La camisa de l'home feliç - Zum Zum teatre


01/04/2012 -A les 12 hores.
Balbir, el meu avi - Cia. Thomas N. Dance



14/04/2012 -A les 21 hores.
'Operetta' - Cia. Cor de Teatre



06/05/2012 -A les 12 hores.
La princesa i el pèsol - Festuc Teatre


Totes les obres infantils tenen el preu d'entrada a 4 euros, excepte Operetta, a 15 euros.

Teatre Municipal de Roses
c/Tarragona, de (c), 81
17480 ROSES
Tel.: 972152532
Tel.: 972252400
Fax: 972255577
E-mail: tmr@roses.cat
Web: www.roses.cat


El Punt Avui - Notícia: Un decenni de teatre

L'ACTUARI: III Festival de música, animació i teatre al carrer de Cassà de la Selva

Publicat a http://www.selva.cat/

L’Actuari és un festival de cultura catalana, de rauxa, i de solidaritat. El projecte està promogut per Serveis Educatius i de Lleure El Castellet SLU, i s’integra dins del conjunt d'iniciatives “El Castellet” en el camp de l’educació en el lleure. El III festival de música, teatre, i animació al carrer de Cassà de la Selva porta enguany tres exponents de la música en català: Maria del Mar Bonet i Manel Camp, Els Amics de les Arts, i els Acousters. Totes elles propostes indiscutibles de cultura musical catalana, d’actualitat, i sobretot de qualitat.
Els Acousters acabaran de presentar el seu primer disc. Pel que fa a la Maria del Mar Bonet i Manel Camp, i Els Amics de Arts han escollit l’Actuari per a fer la presentació a les comarques gironines dels seus darrers treballs, la qual cosa suposa un orgull i un salt endavant considerable per aquesta tercera edició del festival.
L’Actuari s’estructura en dos: el Festival de música (Març), i el de Teatre i Animació al carrer (Juliol). A banda del gran cartell del festival de música, enguany podem gaudir també del concurs d’espectacles infantils solidari en el marc del festival de teatre i animació al carrer.
En definitiva l’Actuari posa a l’abast de tothom una sèrie de propostes per a totes les edats i que combinen cultura i solidaritat. Tot plegat és la clau de volta de l’ideari del Castellet, a partir del qual hem de conjugar diversos trets definitoris del nostre tant preuat patrimoni cultural
català amb la nostra essència de país i els nostres valors com a poble.

Programació del Festival de música aquí.

Concurs d’espectacles infantils
Dissabte 28 de Juliol del 2012 (plaça de La Coma).
El darrer cap de setmana de Juliol, en el marc del festival de teatre i animació al carrer, tindrà lloc la part solidària de l’Actuari amb el concurs d’espectacles infantils. Aquest concurs premiarà diversos espectacles preseleccionats prèviament sota unes bases determinades, i a la vegada servirà com a motor solidari que ha de permetre recollir donatius que es destinaran íntegrament a un projecte de construcció d’un orfenat al Nepal.

El concurs d’espectacles infantils té com a objectiu oferir un espai familiar a partir del qual tots els públics puguin entrar a un món màgic que tingui com a eix dinamitzador el teatre i les animacions infantils. Un punt de trobada on les arts escèniques siguin les protagonistes de diversos espectacles oberts a tothom, i a on no hi manquin els jocs i les activitats infantils.

Projecte solidari
El III Festival de música, teatre i animació al carrer de Cassà de la Selva serveix per fer difusió i recaptar donatius de Namaste Children’s House, un orfenat situat a Pokhara (Nepal) que està desenvolupant un projecte de construcció d’un nou orfenat a Ghachok (petit poble molt proper als Annapurnes -Himalaya-).
L’Actuari ha de permetre fer difusió d’aquesta iniciativa per tal que tots plegats puguem aportar el nostre gra de sorra per aquest projecte. Totes les donacions són importants.

Pel que fa a la recaptació de donacions, aquesta es realitza durant el concurs d’espectacles infantils del 28 de Juliol. La jornada solidària se situa en el marc dels espectacles infantils i de les diverses activitats preparades amb l’objectiu d’aconseguir; per una banda generar activitats engrescadores pels infants, de l’altra servir com a promoció del teatre i l’animació infantil, i sobretot ha de permetre canalitzar totes aquestes activitats perquè serveixin per sensibilitzar sobre aquest projecte i recaptar donatius per Namaste Children’s House i la construcció del nou orfenat.

Més informació a www.lactuari.com

Organitza: El Castellet

L'ACTUARI: III Festival de música, animació i teatre al carrer de Cassà de la Selva | Notícies

Crítiques: Happy ha ha, al Teatre Gaudí de Barcelona>> Blogs EL PAÍS

Bailar es sano

Bailar es sano >> De mamas & de papas >> Blogs EL PAÍS
Por: | 19 de septiembre de 2011
 
Happy

N.E. - PRORROGAT FINS A L'1 D'ABRIL DE 2012, TOTS EL DIUMENGES.


Llega el fin de semana y, con otoño al acecho, tiras de cartelera. Sección infantil. Si estás en Barcelona das con Happy Ha Ha. Espectáculo familiar de danza. ¿Danza? ¿Familiar? Mmmmmm. Suena bien. Por lo menos, suena distinto. Allá que vamos. Teatre Gaudí. Confieso que ante los espectáculos infantiles me pongo tensa. Temo que traten a los niños de tontos, que los actores imposten la voz hasta lo desagradable, que de tan intencionada la historia parezca un tratado de pedagogía. O aprieto los dientes cuando llega el número musical: por suerte o por desgracia en el 85% de los espectáculos infantiles se canta y se baila. Vale que hay joyas impagables; pero bastante a menudo paso vergüenza. No sé si ajena o propia, pero a tope.
Happy Ha Ha es una fiesta. Vitalidad rabiosa. Buen rollo sin buenrollismo. Tres bailarines, tres personajes. Historia, la justa. Y a moverse. A tocarse. A saltar. A bailar. A disfrutar. A ser feliz. De eso va el espectáculo. Técnica y oficio a raudales, pero sin que se note: sin buenos y malos, sin chistes presuntamente graciosos, sin caca-culo-pedo-pis, ni guiños a los padres. ¿No dicen que en el fútbol el mejor árbitro es el que pasa desapercibido? Pues aquí el partido es pura pasión. El espectáculo entra a saco y a saco va hasta el final, con el escenario convertido en un mar de plumas blancas y los críos, cómo no, bailando desataos.
“Conectar con la alegría”, dice Èlia Genís, una de las bailarinas, en este vídeo de promoción. “La complicidad desde el movimiento sin trucos”, entiende su compañera Montse Roig, la segunda del trio que completa Iván Góngora. La creadora de Happy Ha Ha, Mercedes Boronat (Reus, Tarragoa, 1962), explica que busca “desarrollar la imaginación a través de la danza, el movimiento y la música”. Fuera del vídeo, a charlando con más calma, la coreógrafa habla de “la potencia del movimiento, mucho mayor que la de las danzas estereotipadas”. El un, dos, tres, chachachá, se impone de fuera hacia dentro, viene a decir. Cuando “lo importante es que el baile salga de dentro, que a partir de la música y de forma espontánea instintiva, y orgánica sientas los pies, la musculatura, la energía, agudices el oído, controles los espacios, la respiración...”. A partir de ahí, bienvenida sea toda la técnica del mundo.
Mozart, la banda sonora de Misión Imposible, Popeye, Nino Rota o la canción que en El mago de Oz canta Judy Garland integran la cuidada selección musical sobre la que bailan Pim, Pam y Pum en su viaje sobre el mar. Buen rollo bañador (el de los tres bailarines) y echándose unos dancings. Buen plan de otoño, con las fotos de las vacaciones todavía calentitas.


Exportem cultura: dos espectacles, un de NS Dansa, i un de la Cia. Struc, seleccionats pel circuit 'Red de Castilla-La Mancha'

'Els colors del Tic Tac' de la companyia NS Dansa, i 'Cirkus' de la Cia Struc, ambdós per a públics infantils, han estat seleccionats recentment pel circuit Red de Castilla-La Mancha, pel 1r. semestre de 2012.

El primer, ELS COLORS DEL TIC TAC, un espectacle de dansa 'narratiu', que ens explica la història de quatre infants que, amb una plujosa tarda pel davant i sense poder jugar als seus habituals, s'inventen jocs per a divertir-se. Jocs tradicionals que ben segur molts de nosaltres reconeixerem.







El segon, CIRKUS, és un espectable on l’enginy, la originalitat, la creació i la bogeria es barregen per fer gaudir a petits i a grans. Una proposta de teatre de titelles i manipulació d’objectes adreçada a tots els públics que surt de la idea convencional del circ, on trobareu un presentador excèntric que adquireix els personatges més divertits per poder representar els números més tradicionalsdel món del circ.




Aquí us podeu descarregar el dossier de l'espectacle.

dissabte, 28 de gener del 2012

Experiències escolars: Els de Primer anem al teatre!!

divendres 27 de gener de 2012


Els alumnes de Primer vam anar ahir al matí a veure "La Bella dorment" al Jove Teatre Regina. Va ser una obra molt divertida amanida amb cançons molt ben interpretades! A més, un cop acaba l'obra, els actors van passar pel nostre costat i els vam poder saludar un a un!
Va ser una gran experiència!

De cicle en cicle: Els de Primer anem al teatre!!

Circ amb orquestra al Festival del Castell de Figueres - Empordà

ACN El Festival Internacional del CIRC Castell de Figueres acollirà el 3 de març un concert dirigit pel músic i compositor Carmino d'Angelo, que acompanyarà una selecció de les principals atraccions del Gran Circ Wonderland.

L'Orquestra de Carmino d'Angelo és considerada una de les millors formacions musicals circenses d'Europa, i incorporarà per a l'ocasió tres instrumentistes vinculats a l'Escola de Música del Casino Menestral Figuerenc. A Europa són pocs els circs que encara van acompanyats d'orquestres en directe, que a poc a poc han anat desapareixent pel cost econòmic que suposaven. La cita amb l'Orquestra de Carmino d'Angelo tindrà lloc al Teatre El Jardí a dos quarts d'onze de la nit.

Circ amb orquestra al Festival del Castell de Figueres - Empordà

Mr. Snow s'acomiada aquest diumenge del Poble Espanyol de Barcelona

L'aclamat espectacle de màgia La asombrosa historia de Mr. Snow s’acomiada del Poble Espanyol aquest diumenge 29 de gener. L’obra adopta la forma de mockumentary (fals documental), i fa servir l'il·lusionisme per narrar la vida de Mr. Snow, el millor mag de tots els temps. Creada i interpretada per l’Antonio Díaz, Premio Nacional de Magia 2008 amb la Compañía Abbozzi, La asombrosa historia de Mr. Snow proposa un ambiciós i innovador format que s'allunya de tot allò convencional combinant humor, nostàlgia i poesia amb una cuidada posada en escena.

Podeu veure el tràiler en aquest link:

Les dues últimes funcions es representaran aquest diumenge 29 de gener a les 11 i a les 12.45 a la carpa del Poble Espanyol. Els nens també podran jugar a ser petits Houdinis per un dia, participant en el nostre taller d’elaboració i execució d’un truc de màgia, que començarà a les 10.30.

divendres, 27 de gener del 2012

1a Fira de Màgia al Carrer de Torroella de Montgrí - l'Estartit

El que volem aconseguir és crear un referent lúdic cultural a escala nacional, que beneficiï i promocioni la nostra comarca, el nostre poble i al mateix temps permeti a tothom gaudir d¹una fira única a les nostres
comarques.

El nostre objectiu és unir en dos dies fins a trenta artistes del món de la màgia. Volem oferir una fira especial, quelcom que va més enllà d¹un esdeveniment i en què la varietat i les possibilitats multipliquin les opcions de diversió dels espectadors assistents.

Els petits tallers, espectacles, estands, establiments col·laboradors, botigues, màgia i humor són només algunes de les alternatives en mans dels assistents, que podran escollir la seva pròpia experiència.

Hi haurà actuacions per a tots els gustos, tots els estils i totes les edats. Volem que sigui una fira participativa, interactiva, que tothom hi tingui cabuda i que ningú no s¹hi pugui sentir exclòs.

La nostra intenció és crear en un cap de setmana un petit parc temàtic de màgia, on sigui l¹assistent (gràcies a l¹ampli ventall de possibilitats) i no l¹organització, qui decideixi quin camí prendrà. Així, a l¹hora de marxar, volem que tothom senti que ha viscut una experiència única.

Creiem fermament en l¹èxit de l¹esdeveniment, ja que el nostre públic seran persones de totes les edats: nens, joves, pares i avis. Tothom porta un nen petit a dins al qual sempre li ha agradat la màgia.

Volem, en resum, crear un nou i molt especial referent cultural que enriqueixi i potenciï el nostre municipi i al mateix temps permeti a tothom gaudir d¹un esdeveniment únic a la nostra comarca.

L'Equip del FIMAG.

L'event promet ser un dels més importants celebrats a tota Catalunya.

Properament tindreu més informació a la web de l'event: http://www.fimag-magia.com/

Us hi esperem... de ben segur que passarem dues jornades verdaderament màgiques!!!!

1a Fira de Màgia al Carrer de Torroella de Montgrí :: Torroella de Montgrí - l'Estartit